zondag 28 mei 2017

Let's Sti(c)k Together - Mei 2017

Toen ik vorige maand de creaties zag van de groep Bloggers die meededen aan "Let's Sti(c)k Together", begon het meteen te kriebelen om ook mee te doen en dus stuurde ik Marjolein van Flaflinko meteen een mailtje :-)

De criteria van deze maand zijn:
- Dit is Belgisch
- Werken met restjes/recycleren
- a touch of bling

Dit was niet meteen een combinatie van criteria die bij mij een lichtje deed branden. Ik dacht er vele dagen (en nachten - ja als ik in mijn bed lig denk ik na over nieuwe naai-projectjes) over na, en opeens had ik een idee. Niets ingewikkelds/gewaagds of moeilijk, maar ik vind het zelf zo schattig en ben echt blij met het resultaat :-)

Het stofje dat ik gebruikte is een french terry van het Belgische merk About Blue Fabrics, de tekening is een ontwerp van Eva Mouton. Tegen de tijd dat ik besliste dat ik dit stofje graag wilde, was het bijna overal uitverkocht. Ik kon nog net een coupnnetje van een half metertje bemachtigen, waarmee ik jammer genoeg voor mijn eigen dochters niet veel kon maken, maar voor mijn jongste metekindje zou het wel lukken. Dit telt dus al mee voor het criterium "Belgisch", en vind je ook niet dat dit kan tellen als "restje"? ;-)

Als patroon gebruikte ik de Mare Sweater van Spoetniksels. Een gratis patroontje, te vinden op haar blog. Dus ook het patroon is "Belgisch".

Ik besloot een borstzakje toe te voegen, en hiervoor gebruikte ik een restje lichte jeans stof, dat ik ooit gebruikte om een shortje voor de meisjes mee te maken. "Restje/recyclen": Check!

De touch of bling werd gaandeweg toegevoegd toen ik in mijn lintjesdoos dit zilveren glitter lintje tegenkwam. Ik had het meeste vroeger al eens gebruikt, onder andere hier, en had nog net een 10-tal cm over.

Hopelijk is mijn metekindje er blij mee en zal ze er veel plezier aan hebben! En hopelijk krijg ik binnenkort wat leuke foto's op model :-)








Neem ook zeker een kijkje op de andere blogs die meededen aan Let's Sti(c)k Together deze maand:


Groetjes!
Yannick

15 opmerkingen:

  1. Dit is echt een prachtige Mare! Echt heel leuk ook met dat zakje en lintje! Die geven nét die extra touch die dit stofje kan gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Is dat rekbare bies, je touch of bling?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk resultaat. Super geslaagd met dat borstzakje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zakje doet het hem! Het kan niet anders of jouw metekindje is er superblij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh! Leuk! Het zit'em allemaal in de details! Echt, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk, ik denk dat je metekindje het super zal vinden.
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer leuk! Zal er zeker blij mee zijn. Heel tof je bling verwerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maakte de mare ook al verschillende keren. Alleen die drukknoopjes komen de helft van tijd los uit mijn stof. Ik zoek hiervoor nog de gouden tip om dit tegen te gaan, heb jij er eentje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Scheuren ze los bij jou? Zo ja, zou ik een laagje katoen ertussensteken voor je ze in de stof slaat. Katoen maakt het wat steviger dan wanneer je ze alleen door de tricot steekt.

      Verwijderen
  9. Bedankt allemaal voor de lieve reacties! x

    BeantwoordenVerwijderen