zaterdag 10 december 2016

Kurkleer make-up tasjes onder de kerstboom...

Ik maakte dit weekend alvast enkele kerstcadeautjes: als eerste waren mijn lieve schoonzussen aan de beurt. (Hopelijk lezen ze hier niet mee, anders is weten ze al wat er in hun pakje zal zitten! ;-))

Toen ik deze tasjes uitknipte, stonden mijn dochters al rond mij mee te kijken en te zeggen hoe mooi ze deze stof vonden. En een beetje later, toen ik achter mijn naaimachine zat, hoorde ik op mijn gsm dat ik een mailtje had binnengekregen: Het was er eentje van mijn oudste dochter: "Mama, wil je voor mij ook zo'n toiletzakje maken? Ik vind ze kei schoon!" Ze zat me vanuit de zetel met haar tablet en een grote smile aan te kijken :-)

Het patroontje is super simpel. Je kan de werkbeschrijving hier terugvinden. Ik naaide er nog een lusje met musketonhaak tussen, waar ik nog wat "floshkes" aan hing, voor de versiering :-)

Ik tekende het patroon uit volgens de handleiding in de link hierboven, met als maten: breedte 18 cm, hoogte 10 cm en diepte 6 cm. Nadien tekende ik er rondomrond 1 cm naad bij. Ik gebruikte een rits van 18 cm. Uit 1 eenheid bij K-bas kreeg ik 4 van deze tasjes.

Voor degenen die binnenkort een beginnerscursus bij mij komen volgen: Dit patroon ga ik jullie in katoen leren maken tijdens de tweede les, en ja hoor, jullie gaan dat zeker kunnen! :-)

Ik kocht dit mooie kurkleer bij K-bas. De tassles (floshkes) en ritsen komen van bij Veritas.


















Groetjes!
Yannick


15 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik zat al een tijdje met idee in mijn hoofd om ook zo eentje te maken! Heb je dezelfde afmetingen gebruikt als op die blog waar je naar refereert?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :-)
      Ik heb voor deze tasjes deze afmetingen gebruikt: Breedte 18 cm - Hoogte 10 cm en Diepte 6 cm.

      Verwijderen
    2. Ja, rits van 18 paste perfect :-)

      Verwijderen
  2. Prachtig. . Ik zou dit ook graag krijgen 😉.
    Bedankt voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend mooi! Zou ik wel willen onder de kerstboom! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heek erg mooi!!! Jammer dat we niet aan de binnenkant kunnen kijken. Heb je foto van de voering?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat ben ik vergeten, en ze zijn ondertussen al mooi ingepakt... Ik heb ze gevoegd met de zwart-witte druppelstof van See You at Six.

      Verwijderen
  5. Super mooie tasjes ! Moet je dit met een speciale naald naaien? Is het mogelijk voor een simpele machine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er een leder naald voor gebruikt. En ja hoor, je kan dit ook naaien op een simpele machine. Het verwerkt heel makkelijk.

      Verwijderen
  6. Ik wist al dat het mooie tasjes waren, maar die foto's mogen er ook zijn! Handleiding gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eric bleek het te weten hoe je het diafragma moest aanpassen. Het was inderdaad heel makkelijk te bedienen. Niog eens bedankt voor de fotografie-tips he :-)

      Verwijderen